Generali – budování design funkce v rámci největší pojišťovny

12/2021 – dosud
Role: UX Design manažer
www.generaliceska.cz

Jako manažer UX designu v Generali, aktuálně největší české pojišťovně, jsem již dosáhl několika významných milníků

Sestavil jsem a nadále rozvíjím tým 7 seniorních profesionálů v oblasti designu. Díky pečlivému náboru, mentoringu a podpoře spolupracujícího prostředí jsme úspěšně realizovali např. redesign mobilní aplikace (spuštění brzy), přepracovali jsme některé online stránky pojišťovny a prozkoumali zcela nové podpůrné nástroje pro prodej atd. Mnohem více je toho před spuštěním.

Jako první designér jsem hrál (spolu s ostatními) klíčovou roli při koncepci a vývoji komplexního systému designu, který nyní slouží jako základ pro poskytování jednotné uživatelské zkušenosti napříč všemi produkty a platformami.

Také jsem vedl a spoluvedl strategické workshopy s vrcholovým vedením a multifunkčními odděleními s cílem sladit naše designové úsilí s nadřazenými cíli a vizí společnosti.

Jedním z mých současných „vedlejších“ úkolů je zakotvit a prohloubit kulturu řešení problémů „Design Thinking“ v rámci organizace prostřednictvím školení, mentoringu a podpory kultury experimentování spolu s agilními komunitami a HR.

V souvislosti s propagací a rozvojem Design funkce ve firmě jsem na téma „co je UXD“ odprezentoval mnoho přednášek s pozitivním ohlasem (IT, Mkt, Sales..)

Největší úspěchy:

V navrhování rozhraní (mimo další) má můj tým hotovo:

    • redesign hlavních interních prodejních nástrojů life/nonLife
    • kompletně přepracovaná mobilní aplikace – WIP
    • online nákup pojištění vozidel nebo domácích mazlíčků – WIP
    • množství strategických workshopů a edukace
    • aktuálně nastavujeme přesah mého týmu mimo UX do dalších částí společnosti

Co jsem se naučil nebo zažil:

  • jak úspěšně nastavit a spustit Design oddělení
  • jak skutečně „interně prodat“ naši přidanou hodnotu (spíše jako řešitelé komplexních problémů, než jako „návrháři uživatelského rozhraní“).
  • prohloubení znalostí o řízení lidí, jak řídit jejich motivace, frustrace atd.